![]() |
|
Home | Keep up with the news | The Photo FX tour | Photo FX |
|
|
|
#1 |
|
Junior Member
|
Jeg har et lille problem.
Jeg har nogle billeder i forskellige størrelser, men vil gerne have dem alle sammen i præcis 800*600. Når jeg resizer den mappe de ligger i, så bliver de dog ikke alle 800*600....er der en måde de alle kan blive præcis 800*600. Jeg ved godt at det kan betyde at nogle af billederne får ødelagt højde/bredde proportionerne, men er det muligt ?? Håber på hurtigt svar. mange hilsener ´Berit |
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIG, Project Manager
|
Der er én måde du kan gøre det på og det er ved at gøre det manuelt i selve Preview delen. Når du har åbnet Visualizer Photo Resize skal du først lokalisere den mappe hvori billederne der skal omdannes er gemt (Read JPG image from path). Derefter klikker du på Preview knappen for at komme ind i den manuelle del af programmet. Klik på billedet i det øverste værktøjs-panel (thumbnail viewer) du ønsker at omdanne og klik dernæst på knappen Resize image. Nu kan du manuelt skalere billedet og med den funktion du efterspørger. Sørg for at funktionen "Stretch to canvas size" er markeret og indtast derefter de størrelses værdier du ønsker for det valgte billede. Klik på OK knappen når du har gjort det.
Billedet vil blive omdannet udfra de værdier du indtastede, hvilket vil mene at du nu skalere udenom de korrekte billed forhold (Stretch to canvas size). Det kan ha' den betydning at billedet enten bliver breddere eller smallere. Klik på "Save as" knappen for at gemme billedet når du er færdig. Knappen findes på værktøjs-panelet i venstre side af skærmen. Held of lykke med det.
|
|
|
#3 |
|
Junior Member
|
ok..tak for det super hurtige svar....men hvordan er det så det regner ud hvor store billderne skal være hvis jeg har sat indstillingen til fx. 320*240
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
VIG, Project Manager
|
I den manuelle del kan du indtaste værdierne direkte ind i bredden (width) og højde (height) felterne.
1. Er "Stretch to canvas" markeret vil Visualizer Photo Resize ikke beregne billed-forholdene for dig, men give dig lov til at indtaste dem manuelt. 2. Er "Stretch to canvas" ikke markeret vil Visualizer Photo Resize fortage de korrekte beregninger for dig, hvorfra billedet vil blive skaleret indenfor de billed-forhold der er beregnet (max. bredde og højde for skalering). Skaleringen. Selvom man skriver 800 i bredden og billedet bliver beregnet til at må max. ha' en højde af 600, betyder ikke i mulighed nummer 2 at billedet får disse nøjagtige værdier. Visualizer Photo Resize skalere billedet ved brug af det valgte billed-forhold (1:1, 4:3, 16:9 osv), og sørger for at billedet ikke overskrider de indtastede værdier, og sørger samtidigt for at billedet bliver skaleret indenfor de korrekte forhold. I mulighed nummer 1 kan du som mulighed først taste værdien ind i bredden og lade Visualizer Photo Resize beregne billed-forholdet for dig i højden. Derefter kan du markere "Stretch to canvas" hvor billedet så vil blive skaleret udfra nøjagtige pixels vist i værdi felterne. Jeg håber disse informationer vi hjælpe dig, selvom det godt kan virke lidt forvirrende med alle de billed-forholds regler ![]() Held og lykke.
|
|
|
#5 |
|
Junior Member
|
ok...takker....for den hurtige support.
Berit |
|
|
|